خانه » خاطره از استاد سارنگ؛ معلم همیشه معلم است

خاطره از استاد سارنگ؛ معلم همیشه معلم است

خدا رحمت کند مرحوم استاد بهرام سارنگ استاد آواز اصیل را. همه چیزش یک بود. اخلاقش ، منشش ، رفتارش، افکارش. واقعاً خاص بود ولی خیلی زود و باورنکردنی ما را تنها گذاشت و رفت. یک روز ذکر خیری کردم از آقای طالبپور معلم زبان در میانه و استاد چیره دست ویولن. استاد سارنگ حرفم را قطع کرده و گفت: تلفنی ـ آدرسی از او داری؟ گفتم: بله! اتفاقاً هفته بعد خانه شان می روم. استاد گفت: من هم می آیم چون در جوانی معلم موسیقی من بود.

هفته بعد رفتیم منزل آقای طالبپور. با اینکه نام و شهرت استاد سارنگ ملی بود و پس از دوره کوتاه آموزش پیش آقای طالبپور از اساتید نامی چون مرحوم کریمی تلمذ کرده بود لیکن تا آخر جلسه با احترام و بزرگی با آقای طالبپور برخورد می کرد. اتفاقاً آقای طالبپور هم به تصور شاگرد و معلمی قدیمی انتقاداتی از تصانیف استاد کرد که بجا بود.

وقتی برمی گشتیم استاد سارنگ مطلب زیبایی گفت که همواره آویزه گوشم هست: معلم در گذر زمان اعتبارش را از دست نمی دهد. مثلاً همین آقای طالبپور برای همیشه در ذهن من یک انسان دست نیافتنی و یک معلم بزرگ است. با اینکه بیش از 30 سال یاد گرفته و یاد داده ام و دهها کنسرت بین المللی داشته ام ولی آدم تا معلم قدیمی را می بیند دو زانو می نشیند.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها